är det vinter nu?



jaha, då var vi här igen.
snön bara faller ner ifrån himlen, och även om jag inte är någon större fantast av varken snö eller vinter så känndes det skönt att se att det blir lite snö i år med, iallafall en gång, så att barn inte glömmer bort hur det ska se ut på vintern,
eftersom vår värld verkar gå mot varmare klimat och då snön nästan var obefintlig förra året, fast det var ju jag med.
då befann jag mig på min favoritplats i hela världen.
åh jag skulle ge allt jag har för att få vara där igen, just nu.

men tillbaka till verkligheten, både jag och snön är här iår.
som sagt så är jag ingen fantast av snö och vinter, men jag kännde ändå nånstanns långt inne i själen,
ett uns av lycka när ajg gick ut ifrån jobbet idag och såg att det låg snö på backen.
när vi var små så var snön bara något underbart som hjälpte en att hitta på massa bus och roligheter som man kunde göra hela dagarna, alltifrån snöbollskrig till små hus & kojor.
men nu är vi såkallade vuxna och snön innebär mest besvärligheter för oss som inte åker skidor.
exempelvis. när man kör bil i mörkret och det är motvind så ser man nästan inte vägen vare sig man har hel ljuste på eller inte, och så blir det halt. usch.

men lyckos mig jag har vinterdäck och en alldeles utmärkt lite polo att glida runt med hela vintern, haha
och inom kort så har jag även en egen kupé värmare =p

men nu har jag helg så jag ska börja planera min helg lite smått.

so long.
Puss M

en kommentar kanske? =)

Skriv vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0