En såndär jättebra dag =)

idag har jag haft en såndär jätte bra dag, en sån här dag skulle jag vilja ha minst en dag i veckan =)
har inte gjort nått speciellt egentligen,
vaknade upp av att solen lyyste in genom fönstret, och jag måste säga nät man vaknar av att det är fint väder kan man inte bli annat än glad =)

sen gick jag upp och läste tidningen och allt sånt som man gör på morgonen
efter det så tog jag och min vän tinus en promenad i det underbara vädret
och när den var över kokade jag mig lite nudlar för att sen åka till ågrena för ännu en solskens promenad
 med frida & lilla tilla.
vi tog en anna väg idag, sprang även över en gård som låg mitt på en skogs väg, dock med skylten privat mark, men vi ville ju int evända redan där så vi sprang över och fortsatte på vägen som gick på andra sidan huset.

när vi kom tillbaka till dom så tog jag s40n och åkte till grindis för pappa hade beställt mat, 
den åkte jag bara hem och dumpade för att åka till laxå och hämta min lilla Jennie, för vi skulle åka och köpa glass efter skolan idag har jag lovat henne =) och så fick de bli, de var jätte gott när vi satt där i solen och bara njöt av glassen och pratade strunt och hälsade på gamla tanter! =)

när vi kom hem sen så bestämmde vi oss för att gå ut och plocka lite blommor =)
det blev en hel massa lilekonvaljer för mig och jennie plockade massa olika blommor.
under våran blom plocknings promenad så gjorde vi ett stopp vid båtviken där vi passade på att bada fötterna och sitta och sola lite! =)
JÄTTE SKÖNT var det!
när vi hade vart där ett bra tag så gick vi hemmåt igenom skogen, och jag måste säga att skogen är så himmla mysig på våren!  de är så grönt och fint.
  
image158
hon är så söt min lilla jennie,
 och så kan hon alla sveriges landskap! de ni.

när vi kom hem från blom promenaden så ringde jag min mor som vart i örebro sen i måndags och hon var på väg hem =)) så då ville jag laga nån god mat så hon skulle slippa det idag,
och gott är bara förnamnet, jag har nämligen uppfunnit den bästa, godaste och mest fantastiska marinad som mna kan ha till kyckling fileér. MMMH!
och den blev uppskattad så den kommer att göras om många många gånger.
vill ni ha receptet?
NEPP, hemligt =P

men jag kan göra en påse åt er om ni betalar bra! ;) mohaha


tack för idag!
Puss M

en kommentar kanske? =)
Postat av: Mamma

Tack Mia:)
Maten smakade såååå himla bra, så skönt att komma hem efter ett par rätt så tuffa dygn på Halltorp, vi får hoppas det vänder för "lillen" nu.
Men vilka underbar människor det finns som tar hand om honom åt oss..kan inte tacka dom tillräkligt.
Då är det underbarat att få komma hem till min flicka o bli bortskämd:)
Tack Mia o Jenny för en skön kväll.

2008-05-28 @ 23:12:02
Postat av: Jenny

Ha en fortsatt trevlig kväll!:D Kika gärna in i min blogg och släng in en kommentar om du har tid!:)

2008-05-28 @ 23:16:49
URL: http://www.penajs.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0