Hola!

ja nu var det ett bra tag sen sist, ca en månad.. men vad ska man göra jag har ingen vidare blogglust i denna värme tror jag.. men jag ska absolut försöka bättra mig, men det mesta händer ju på FB nu för tin'.

Men livet flyter på här nere på soliga Gran Canaria, sen sist jag skrev har jag hunnit med att uppleva mitt livs första calima, vilket innebär att det kommer varma vindar från sahara öknen och temperaturen stiger med vad som känns 100 grader. när man vaknar av att man svettas och lägenheten kokar så vill man till stranden men när man kommer ut i vad som egentligen ska vara lite svalkande fläktar så känns det som att stiga in i en bastu.. INTE OKEJ. så var det iallafall och jag hoppas att jag inte behöver känna känslan igen :P

det har även hunnits med en hel del party i form av födelsedagar och en maskerad :) Linda hade maskerad med tema hav där man kunde springa på allt ifrån dykare till beachbabes till krabbor till badflickor/pojke, det var en super kul utgång :)

Och förra veckan så fick jag världens överraskning.. när jag och Liza satt på bussen till las palmas för en heldags shopping och stros så får jag samtal från min mor, vad trevligt tänker jag så pratar vi lite och jag frågar vad hon gör och då klämmer hon ur sig att hon står på hotellet där jag jobbar! :) gissa vem som blev gladast i hela världen och inte hade någon större shoppinglust längre..? men vi var ju redan framme i las palmas så vi gick ändå runt ett par timmar och shoppade lite innan vi drog hem och ajg mötte upp min mami :))

Vi hade en mycket lugn vecka och det var skönt :) jag fick även lite köttbullar så jag är som på moln när det vankas lunch i lägenheten :) Mumms!

utöver det så är det mest bra här, livet leker och jag umgås med underbara människor från morgon till kväll!

idag ska jag till ett annat hotell och sola lite med ett litet gäng och ikväll vankas mdet matlagning.. kanske ska jag bjuda gänget på min köttfärssås med spaghetti? ;)
vi får se vad vi hittar på!

[update]
har legat på ett hotell som heter dorado idag och solat med Josefine, Malin, Lisa och Markus en sväng idag :)
men när klockan började närma sig halv tre (halv 4 svensk tid) så packade Josefine och malin ihop sig för de ska åka hem idag.. Josefine jobar här nere men har fått problem med sin fot så hon är sjukskriven och ska hem och kurera sig och kommer tillbaka med ny energi till oss om 3 veckor :)

men vi andra iallafall packade ihop oss och gick till älskade solvingen och kollade när Viktoria fick sin prins Daniel :) väldigt fint bröllop måste jag säga!

men nu är det dags för en dusch och sen mat jag är ap hungrig!


hoppas ni har det bra hemma iallafall allihopa! saknar er! 


Du kommer alltid att vara våran hjälte  

Puss M


jag och dansken på maskerad :)


Beach babes :)


Bad på Dorado Beach.. kallt :P

en kommentar kanske? =)

Skriv vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0