oj oj..

jag antar att jag inte är någon vidare värst bra bloggreska iallafall.. men jag försöker, jag tänker på det nästan varje dag!
jaja, lite uppdate.

helgen i göteborg var underbar! fint väder, god mat och mycket shopping =)
jag kommer inom en framtid att lägga ut bilder på facebook där ni hittar mig under namet Mia Patricia Kaan. ;)

jag hade en svacka med jobbet då inga fröknar på dagis eller i skolorna tycktes vara sjuka på närmare tre veckor,
men i torsdags förra veckan vända min tur och de ringde! tjohoo..
jobbade då tors-fre.
och på måndagen väcktes jag av ett samtal också och blev jätte glad,
men när jag skulle gå upp ville mitt huvud inte riktigt häga med..
men herregud tänkte jag, huvudvärk går ju över med ipren, och så fick det bli och det hjälpte.. i nån timma innan frossan kom och nästa ipren, då svettningarna kom ( och nej jag är inte i klimakteriet än..) utan det visade sig vara feber och mmin kropp var med död än levande redan vid luch och jag skulle jobba till halv fem, för att sedan åka till laxå och jobba på barngympan i två timmar, men jag kände att om jag ville överleva dagen så fick jag lov att ringa till mina medarbetare på gympan och säga att jag inte kom. så fick det bli.
jag åkte hem direkt efter jobbet och la mig på sängen och höll på att frysa ihjäl där jag låg fullt påklädd under två täcken =/
några timmar senare tyckte min kloka mor att jag skulle ta tempen.. hm tänkte jag, ajg har ju aldrig feber (iallafall inte om jag får bestämma själv) men det sa inte termometern utan den visade på 39,7.
och jösses, genast då blev jag mycket sjukare..stackars mig....
igår när jag vaknade runt 8, visade term. att jag "bara" hade 39,2.. bättre än det tidigare tänkte jag.
och när jag kom på att bokrean började igår blev jag genast mycket sugen på ipren, mums...
och runt tolv kände jag mig mycket bättre och hade ingen feber (tack vare min ipren) så jag var ju inprincip frisk..
såklart att jag skulle in på bokrean, annars tar ju alla de bra böckerna slut!
så jag klädde på mig, sminkade mig så gott det gick för att inte se döende ut, och sprayade håret fullt med torrschampo, då det var ett bra tag senaste det blev tvättat (kan tyckas vara äckligt av många men jag är ju sjuk!)
väl inne på bokia blev jag inte överfötjust av det dom kallar bokrea, förra året var den MYCKET bättre, men ajg hittade endel bra böcker =)
men jag nöjde mig inte utan åkte vidare till coop och hittade ytterligare några böcker så jag är nöjd ändå =)
men sen orkade jag inte mer så jag åkte hem och la mig då var kl runt 16.. sen låg jag kvar till klockan 11 idag.
idag har jag inte haft någon feber (tummen upp) men då har ju såklart halsen börjar kärva som aldrig förr.. och jag känner igen känslan lite grann från något dom kallar halsfluss, men jag ska vänta till i morgon och se om det blir bättre, ananrs ska jag ringa doktorn.

ja det här blev ju ett spännande inlägg.. (om man bryr sig om hur sjuk stackar jag har vart de senaste dagarna haha)

men det är i allafall det för denna gång.

(och ja, jag ska försöka få tag i någon som har lust att hjälpa mig med min bloggs utseende, tomtar är ju itne så aktuellt längre)

Puss M

(it's sad when friends grow apart)

en kommentar kanske? =)

Skriv vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0