snart helg då =)

den här veckan har jag faktiskt gjort lite nytta, känns skönt! :)
eller ah, har jobbat två dagar iaf :)

i tisdags så umgicks jag med min kära väninna tinus, alltid lika trevligt :)
vi var ute på våran promenad för att sedan kila över hit och planera vår framtid lite,
då kom vi även in på ämnet skolmat, och hur mycket vi båda saknar den.
efter mycket om och men så kom vi också fram till att chilikassler var en stor favorit!
och då tänkte jag, "de kan ju itne vara så jävla svårt att slänga ihop, de gör jag i morrn."
sagt och gjort,och det blev en hit i hela familjen :)
den blev nästan lika god som den var i skolan, inte alls långt ifrån.
så nu har jag hittat en andra maträtt jag är bra på :p

i onsdags när jag låg och sov lite halvt vid 7 på morgonenringer min mobil,
och lyckligare än så har jag nog aldrig blivit när nån ringt och väckt mig :)
då ringde dom från eklunda skolan och frågade om jag ville jobba,
självklart, jag kommer om en timma sa jag :)
så de var bara upp ur sängen, på med kläder & häva sig i väg.

när jag kom hem efter jobbet så var det bara att börja laga mat för de hade jag lovat mor & far att de skulle va klart när dom kom hem,
då ska tilläggas att jag kom hem 40 min före dom :p
men, de blev klart i tid, (de var då jag slängde ihop chilikassler)
när vi hade ätit så kom jag på att fritidsgården öppnade idag och att alla ledare skulle vara där,
så de var bara att häva sig iväg, och väl på plats så fick jag ställa mig och göra (jättegoda) prinsess tårtor som vi skulle bjuda ungarna på ;p
och dom blev väldigt omtyckta :) "såklart"

efter Uncas ( fritidsgården) så hade jag lovat lillkusin att hjälpa henne med engelska läxan,
så de var ju bara att göra de :)
men de är så kul, hon är så duktig :D
de blev vi klara med runt halv 21.30 (på tok försent men vi hade så kul så de gjorde inget)
sen var det dags att gå hem, duscha och sova.

och i morse var de bara påt igen, jobbade även idag :) alltid lika kul att var i gamla klassen på eklunda!
dom är bäst!
efter jobbet idag så var maten klar när jag kom hem, för mor & far kom hem innan mig idag :p
så vi åt litegrann, satt ner en stund, sen åkte jag & mor ner till laxå
på fikat, där träffade vi lilla tilla & storebror loke :)
mysigt att träffa bebis :)

när vi kom hem från laxå så gick jag över till kusinerna för att hjälpa dom med läxor idag igen, och lillkusin kan nu hela sin engelska läxa + hela alfabetet på engelska som jag lärde henne så att hon ska kunna förstå orden bättre, och det gör hon :)

sen hem, och nu sitter jag här.
sängen snart.

helgen är änsålänge bara planerad i morrn, då jag äntligen ska få träffa jessika igen! :D
de blir lets dance & en pizza :p

vad händer lördag? ev. jobba om karln hör av sig (GAAAH) skulle ha ringt i måndags men icke,
söndag?

förslag på vad som kan hittas på?

Puss M

image78

ett porträtt av mig, ritat av en av mina elever på eklunda ;p

en kommentar kanske? =)
Postat av: Sara

Så söt bild!

/Sara

2008-01-17 @ 23:35:58
URL: http://SaraJohannaAlice.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0