ännu ett inlägg i min mer eller mindre olästa blogg

då var det dags att uppdatera igen då :p
har ju jobbat en hel del på sista tiden så de har inte blivit så mycket skriva av här,
men nu tänkte jag att jag skulle ta mig en liten stund och skriva ner lite av varje.

vi kan börja med att jobbet på maxtra går utomordentligt bra och att jag snart är butiks chef,
haha ne inte så bra men ajg klarar kassan & tips maskinen (nästan) helt utan problem :)

igår kväll låg jag och kikade på charlie and the chocolate factory,
(ja den visas ofta på min tv men den är så himla bra så de är jag glad för att den gör)
men iallafall igår kunde jag inte sluta tänka på hur många likheter just den filmen & tim burton som gjort den
har med sverige i olika former.
bland annat så har Tim Burton med Johnny Depp i 6 av sina (vet inte hur många) filmer,
precis som Colin Nutley har med Helena Bergström i (alla?) sina.

och även hur Tim Burton, likasom Astrid Lindgren låter karaktärerna göra det som är omöjligt,
möjligt.
exempelvis så kan Willy Wonka göra glass som aldrig smälter, inte ens i solsken,
som Pippi kan cykla på en cykel utan både hjul & kedja.
ett annat exempel är att Ronja har sina rumpenissar, och Willy Wonka har sina Oompa-Loompas
har man sett filmen så förstår man :) de är båda "småfolk" eller hur man ska förklara,
en sak till är att både Pippi Långstrump & Willy Wonka inte har någon mamma, eller pippis mamma är ju en ängel, men hon finns ju inte med i filmen, och Willy har inte heller någon mamma i filmen,
och deras pappor finns där, men de är långt bort och både Pippi & Willys pappor bor långt borta.

jag kom att tänka på massor av sånt igår när jag låg och kikade, kanske är det för att jag har sett filmen tusen gånger, men jag tycker ändå att de är ganska intressant på nått vis. =P

 

samma lika med olika namn?

jaja det var det om det,

nu ska jag hoppa i säng, man vet ju int eom det blir jobb i morrn med! =)
hoppas hoppas!

Puss M

en kommentar kanske? =)

Skriv vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0